Повідомлення

Перейти до розділу
13 липня 14:32
Фінальне засідання Комітету перед канікулами пройшло конструктивно
докладніше
11 липня 19:00
Таксистів викликали на діалог докладніше
05 липня 21:17
ПРЕС-АНОНС докладніше
09 листопада 14:53
Комітет на черговому засіданні підтримав три важливі законопроекти докладніше
27 жовтня 20:55
Зеленого світла в дорозі, безпеки й миру! – привітання Голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослава Дубневича з Днем автомобіліста й дорожника

 

докладніше
05 жовтня 09:15
Час рішучих дій: на засіданні Комітету з питань транспорту депутати підняли цілу низку невідкладних питань докладніше
21 вересня 16:05
Засідання Комітету з питань транспорту 20 вересня: плідно й конструктивно
докладніше
14 липня 10:36
Голова Комітету – про підсумки шостої сесії парламенту докладніше
29 березня 17:07
Делегація Світового банку високо оцінила діяльність парламентського Комітету з питань транспорту докладніше
07 березня 15:36
Привітання Голови Комітету з питань транспорту Ярослава Дубневича з Міжнародним жіночим днем
докладніше
24 лютого 15:51
Інформація щодо засідання робочої групи докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
Надрукувати Збільшити зону перегляду

Конференції та круглі столи

12 липня 2017, 14:59

Круглий стіл, присвячений ситуації на вітчизняному ринку таксі

11 липня в Комітеті пройшов Круглий стіл, присвячений ситуації на вітчизняному ринку таксі.

Участь у дискусії взяли члени Комітету, а також – представники Міністерства інфраструктури, Державної служби з безпеки на транспорті, ДФС, Держрегуляторної служби, Нацполіції. А також – члени громадських організацій, в тому числі тих, що об єднують таксистів, ВГО «Українська таксомоторна асоціація», профспілок, суб’єкти господарювання ринку таксі.

Круглий стіл було організовано Комітетом передусім як спроба на професійному рівні розібратися з проблемою, яка давно є однією з найгостріших на ринку пасажирських перевезень, але відносно якої так і не знайдено шляхів вирішення. Планувалось обговорення відповідних законопроектів. Зокрема: реєстр. № 3107 від 04.11.2016 р. та № 5356. Втім, дискусія вийшла за межі обговорення проектів законів. Бо питання для багатьох наболіле, але, як виявилось, всі мають дуже суперечливе, або ж діаметрально протилежне уявлення – як його вирішити.

І тут роль Комітету і парламенту в цілому – сформувати зважену державну політику і забезпечити регулювання, яке б враховувало інтереси всіх учасників процесу: водія, пасажира, суб’єктів господарювання, які надають послуги з перевезення, а також – диспетчерських служб.

Присутні констатували: ситуація на ринку загрозлива й неконтрольована, вже багато років домінує стихійний формат. Переважна більшість перевезень (за інформацією Мінінфраструктури – до 85% ринку, за іншими даними – до 90%)  здійснюється без ліцензії, сплати податків, за допомогою мобільних інформаційно-диспетчерських служб, які не відповідають ані за якість послуги, ані за технічний стан автомобіля, ані за відповідальність водіїв, ані за якість викликів. Бо надають лише інформаційну підтримку.

В той же час і водій, і пасажир залишаються не захищеними, якість та рівень послуг не підвищується, ризики пасажира у випадку ДТП не застраховані.

Українське таксі живе й розвивається хаотично, це уособлення найбільш непрозорого та небезпечного ринку з надвисокими корупційними ризиками. При цьому державний бюджет недотримує, за різними оцінками, сотні мільйонів щорічно.

В той же час, існуючі законодавчі ініціативи недосконалі (і це констатують і таксисти, і Міністерство інфраструктури, і Укртрансбезпека) і їх треба істотно доопрацьовувати. Це необхідно для того, щоб внесені зміни реалізовувались, а не залишлись лише як декларація на папері.

Передусім, необхідно встановити дієвий контроль над ринком нелегальних перевезень. В першу чергу, тих, які протягом останнього року набули поширення завдяки приходу на ринок України мобільних додатків типу UBER, UKLON та їм подібних. Такий контроль можливий через створення Реєстрів перевізників, через визначення статусу інформаційних служб та покладання на них відповідних прав та обов’язків.

По-друге, слід передбачити рівні умови для суб’єктів, що здійснюють діяльність з перевезення пасажирів легковими автомобілями. Це стосується не тільки СГ-ліцензіатів, а і фізичних осіб, які «підробляють» таким чином.  Тобто – слід  ввести обов’язковий контроль за технічним станом автомобілів (ТО), обов’язковий медичний контроль водія та вимоги щодо його кваліфікації.

Ринку необхідні  умови, завдяки яким таксисти-ліцензіати, сплачуючи податки та маючи ліцензію, дійсно отримають певні переваги перед нелегалами. Отже, потрібно починати з того, аби зацікавити таксистів вийти «з тіні». Поки ж ліцензія їм нічого, крім головного болю, не приносить, тож, чекати на таке важко.

Ще момент: не слід перевізників ще більше обтяжувати державним регулюванням, ігноруючи розвиток ринку інтернет-ресурсів.

Члени Комітету почули цілу низку побажань від учасників ринку – на що саме звернути увагу. В свою чергу, ракурс обговорення, який був заданий Комітетом, дав глянути на проблему по-новому – як з позиції державних органів влади і контролю, так і з позиції бізнесу та пасажира. 

Отже, потрібні такі закони, які б зробили легальну роботу таксі привабливою. Саме в цьому напрямку будемо рухатись.

Учасники дискусії  рекомендували Мінінфраструктури протягом літа провести низку зустрічей та круглих столів, залучивши як учасників ринку, так і експертів. З тим, щоб на першу декаду вересні ми вже мали читку позицію щодо опрацьованих документів.