07 грудня 2017, 17:02 ( Секретаріат Комітету )

Європейський напрямок – якісні закони

 

Відбулося спільне засідання парламентських Комітетів з питань транспорту та з питань євроінтеграції за участі Віце-прем єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванни Климпуш-Цинцадзе та керівника Представництва Європейського Союза в Україні Хьюга Мінгареллі.

 

Вів засідання голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич.

Присутні підняли гостру проблему: чому Україна повільно рухається у напрямку ЄС? Красномовно про це говорить хоча б той факт, що за три роки в рамках імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом українською стороною не було підготовано та прийнято жодного законопроекту, нагадав всім присутнім Хьюг Мінгареллі.

Наразі Україна повинна впровадити 48 актів – директив та регламентів ЄС у транспортній сфері. 17 з них мало б бути прийнято вже до кінця поточного року. «Це означає, що ми вже запізнилися»,-- констатував Х. Мінгареллі. При цьому ЄС зі свого боку вже надав Мінінфраструктури необхідну фінансову та експертну допомогу.

Отже, на якому саме етапі відбувається зволікання та в чому його причина?

Головуючий – Ярослав Дубневич –  нагадав присутнім, що проекти законів, потрапляючи до Комітетів парламенту на розгляд, опрацьовуються відповідно до Регламенту Верховної Ради. Їх розгляд профільним (головним) Комітетом є можливим після отримання висновків інших Комітетів: зокрема, Комітету з питань євроінтеграції, з питань запобігання і протидії корупції, Головного науково-експертного управління, а також— зацікавлених міністерств та відомств, представників бізнес-спільноти і громадськості.

В той же час, проекти, що потрапляють до Комітету від суб'єктів законодавчої ініціативи, часто є недосконалі.  «Вони отримують чисельні зауваження з боку експертного середовища й потребують кропіткої роботи над доопрацюванням»,—сказав Ярослав Дубневич та навів декілька прикладів довготривалої роботи над проектами. Найдовше вони «загрузають» у профільному міністерстві.

Так, розроблений МІУ проект про залізничний транспорт № 4593, що був поданий 5 травня 2016 року, розглянутий Комітетом у листопаді та повернутий міністерству на доопрацювання в лютому цього року. Також – проект закону № 4683, який було внесено до парламенту Кабміном – 17 травня 2016 року. В листопаді того ж року його розглянуто Комітетом з рекомендацією повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання та повернуто в МІУ в лютому 2017 року.

 І лише 17 листопада (тобто більш, ніж через півроку) з явились нарешті оновлені версії цих законопроектів, які й були зареєстровані у Раді під номерами 7316 та 7317 відповідно, нагадав головуючий.

 

На його думку, прискорити процес можна за умов, щоб Уряд та галузеве міністерство розробляли та подавали більш якісні проекти, які б не потребували докорінної переробки. Саме ці інституції мають ставати ініціаторами нових необхідних законопроектів та відповідних змін до вже існуючих. Адже такий алгоритм дій передбачений планами імплементації, що якраз і затверджені Урядом.

 

«За розвиток конкретної галузі відповідає конкретне галузеве міністерство. Воно має необхідні ресурси, потужний фаховий потенціал. Саме воно повинне здійснювати аналіз впливу законодавчої новації на ринок, готувати фінансово-економічні розрахунки її впровадження, знаходити фінансові джерела, якими буде забезпечуватись реформування галузі»,-- підкреслив Ярослав Дубневич. 

На цьому наголосили також  Віце-прем'єр-міністр Іванна Климпуш-Цинцадзе й голова підкомітету з питань регіонального та транскордонного співробітництва між Україною та країнами ЄС Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції Оксана Юринець, яка теж була присутня на спільному засіданні. Висловив свою солідарність і пан Х. Мінгареллі.

Окремо пан посол підкреслив: процес євроінтеграції України та імплементації Угоди прискорювати необхідно – це факт. Однак – передусім - законопроекти мають бути якісними - щоб, ставши законами, вони не лише відповідали вимогам законодавства ЄС, а й дозволили модернізувати транспортну галузь України, яка б стала органічною невід'ємною частиною європейської транспортної сфери.

Комітет прийняв рішення рекомендувати МІУ та Кабміну забезпечити виконання планів імплементації директив та регламентів, вказаних в Угоді про асоціацію, які ще не знайшли свого відображення в уже поданих законопроектах. 

«Так, ми йдемо в Європу, і треба йти з досконалим законодавством. Тут формалізм неприпустимий!»-- наголосив Ярослав Дубневич.