Повідомлення

Перейти до розділу
22 травня 13:20
23 травня у Комітеті відбудеться засідання, присвячене розгляду низки законопроектів та діяльності ПАТ "УЗ" докладніше
13 липня 14:32
Фінальне засідання Комітету перед канікулами пройшло конструктивно
докладніше
11 липня 19:00
Таксистів викликали на діалог докладніше
20 квітня 17:45
В Комітеті з питань транспорту пройшов Круглий стіл з обговорення законопроекту про Внутрішній водний транспорт докладніше
19 квітня 17:00
Голова Комітету ВРУ з питань транспорту Ярослав Дубневич відкрив Третій Український інфраструктурний форум докладніше
04 квітня 19:00
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту докладніше
04 квітня 17:37
Комітет ВРУ з питань транспорту прийняв делегацію з Національних зборів Йорданії докладніше
16 березня 16:04
Засідання Комітету 21.03.2018 р. докладніше
19 лютого 19:14
Курс на Європу: у Комітеті обговорили з представниками ЄС перспективи імплементації європейського законодавства у транспортній галузі України докладніше
09 січня 10:30
Результативний 2017-й та перспективний 2018-й: підсумки та плани Комітету з питань транспорту докладніше
07 грудня 17:02
Європейський напрямок – якісні закони докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
23 грудня 2016, 17:39

Голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич – про підсумки роботи парламенту в 2016 році

Сьогодні завершилось останнє засідання парламенту в цьому році. Час підбити  підсумки.

 

Якщо коротко – рік видався результативним. Попри те, що постійно лунала гостра критика на адресу парламентарів – мовляв, популісти, балакуни, не працюють професійно. Скажімо, за даними Комітету виборців України, КПД парламенту цього року було нижчим за минулорічний показник вдвічі. Прийнято біля 160 законів проти 350 в 2015-му. Притому, що було зареєстровано понад півтори тисячі законопроектів.

 

Так, «порожніх» документів, законодавчих «спамів», пустих балачок,  та скандалів цього року вистачало, ми всі стали тому свідками. Але будемо справедливими. Було й багато роботи, яку необхідно відмітити. 

 

В цьому контексті не можу не згадати законодавчі ініціативи, з якими протягом року виступав наш Комітет, і які були підтримані парламентом. Нагадаю, це –

передусім – закони, що врегульовують та удосконалюють механізми фінансування дорожньої галузі № 1762 (проект № 4014-а) та № 1763 (проект 4015-а). Якщо підсумовувати 2016-й рук в дорожній галузі, можу сказати: прийняття цих документів стало вирішальною подією року.

 

На ці документи чекали вже давно. Вони створюють фінансове підґрунтя для безперебійної роботи галузі – оскільки забезпечують постійне захищене фінансування. Причому, з різних джерел: це й надходження від «дорожніх» акцизів, й кредитне фінансування.

 

Наявність захищеної «дорожньої» статті в бюджеті – це можливість планувати роботу галузі: зокрема, створювати програми з розвитку та будівництва доріг. Відповідно, міжнародні кредитори отримують уявлення: українське дорожнє господарство платоспроможне та угодоспроможнє. Паралельно прийняли й закон щодо передачі доріг загального користування місцевого значення в управління органів місцевого самоврядування № 1764 (проект № 0954), який концептуально пов’язаний з вищеназваними двома. Цей закон дає можливість органам місцевого самоврядування здійснювати управління дорогами місцевого значення та самостійно визначати, які з них варто ремонтувати першочергово.

 

Для того, щоб стартували названі закони, є цілий рік – 2017-й. Він повинен стати перехідним: закони запрацюють в повну силу з 2018-го. За цей період, сподіваюсь, будуть створені всі умови для роботи законів, з являться необхідні підзаконні акти тощо. Сподіваюсь, що рішення питання в повній мірі долучиться виконавча гілка влади, від якої, власне, залежить конкретна практична робота законів на місцях.

 

Важливим став і закон, який парламент підтримав буквально на днях. Маю на увазі проект № 5428. Це тимчасовий, але дієвий захист провідного перевізника – ПАТ «Укрзалізниця». Передбачено тимчасове – до завершення АТО -- недопущення звернення по стягненням на активи цього підприємства за зобов’язаннями  підприємств залізничного транспорту, майно яких розміщене на території АТО, що не підконтрольна Україні.

 

Завдяки цьому документу збережено кошти, які залишаться у ПАТ «Укрзалізниця» і дозволять виконати плани капітальних інвестицій, оновити рухомий склад та інфраструктуру, відремонтувати залізничні шляхи.

 

Також в першому читанні принятий проект закону Про внесення змін до деяких законів України щодо впровадження автоматизованої системи оплати проїзду в міському пасажирському транспорті, реєстр. № 4121 щодо надання повноважень органам місцевого самоврядування приймати рішення та запроваджувати електронну систему оплати поїзду в міському пасажирському транспорті, що відповідає сучасним потребам, наблизить нас до європейського рівня комфорту для пасажира, забезпечить прозорий  облік пасажирів, передбачає захист прав пільгових категорій.

 

Підготовлено та отримує на розгляд проект закону № 2712 Про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні). Його прийняття є вкрай актуальними та важливими, так як  він усуває одну із перешкод для стимулювання судновласників реєструвати судна під Державним прапором України – так як передбачає надання права плавання під Державним прапором України суднам, які належать на правах власності фізичним особам – підприємцям та юридичним особам, зареєстрованим в Україні, незалежно від наявності або відсутності у їх статутному капіталі іноземних інвестицій.

 

Так, більшість судноплавних компаній, які фактично зареєстровані в Україні, але при цьому мають частку іноземних інвестицій у їх статутному капіталі, у якості місця реєстрації суден обираються так звані «зручні» прапори. При цьому, реальний український судновласник, який фактично експлуатує судно, укладає зі своєю ж офшорною компанією договір суднового менеджменту. Суть угоди – надання послуг іноземному власнику за відсоток від прибутку (як правило незначний), отриманого від експлуатації судна.  Таким чином, податки до Державного бюджету України сплачуються НЕ від фактичних доходів судноплавної компанії, а від відсотка, який підлягає оплаті так званому менеджеру за надання послуг за договором.

 

Підсумовуючі діяльність колег-парламентарів, хочу окремо відмітити конструктивну роботу членів Комітету з питань транспорту: народних депутатів Сергія Євтушка, Ігоря Васюника, Ігоря Діденко, Ігоря Побера, Бориса Козиря та всіх інших. Завдяки завзятій та наполегливій роботі депутатів-ініціаторів законопроектів, членів Комітету, секретаріату, завдяки спільній праці з фахівцями-експертами, з Міністерством інфраструктури, галузь і в цілому – економіка країни, все суспільство отримали цілу низку надважливих документів. І це – головний підсумок законотворчої роботи року.

Закони є. Час їх виконувати.

 

Голова комітету з питань транспорту

народний депутат Ярослав Дубневич