Повідомлення

Перейти до розділу
22 травня 13:20
23 травня у Комітеті відбудеться засідання, присвячене розгляду низки законопроектів та діяльності ПАТ "УЗ" докладніше
13 липня 14:32
Фінальне засідання Комітету перед канікулами пройшло конструктивно
докладніше
11 липня 19:00
Таксистів викликали на діалог докладніше
20 квітня 17:45
В Комітеті з питань транспорту пройшов Круглий стіл з обговорення законопроекту про Внутрішній водний транспорт докладніше
19 квітня 17:00
Голова Комітету ВРУ з питань транспорту Ярослав Дубневич відкрив Третій Український інфраструктурний форум докладніше
04 квітня 19:00
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту докладніше
04 квітня 17:37
Комітет ВРУ з питань транспорту прийняв делегацію з Національних зборів Йорданії докладніше
16 березня 16:04
Засідання Комітету 21.03.2018 р. докладніше
19 лютого 19:14
Курс на Європу: у Комітеті обговорили з представниками ЄС перспективи імплементації європейського законодавства у транспортній галузі України докладніше
09 січня 10:30
Результативний 2017-й та перспективний 2018-й: підсумки та плани Комітету з питань транспорту докладніше
07 грудня 17:02
Європейський напрямок – якісні закони докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
17 січня 2017, 20:25

З європейським акцентом: члени Комітету з питань транспорту зустрілись з делегацією Європейської Комісії на чолі з Хенріком Хололеем

 17 січня відбулася робоча зустріч голови Комітету з питань транспорту Верховної Ради України Ярослава Дубневича з делегацією Європейської Комісії (DG MOVE, European Commission) на чолі з її генеральним Директором Генерального Директорату транспорту Хенріком Хололеем.

 

До складу іноземної делегації увійшли: Херве  Роуз  – заступник начальника відділу міжнародних відносин Генерального Директорату транспорту Єврокомісії (DG MOVE, European Commission); Даніель Жак  – координатор з міжнародних питань Відділу міжнародних відносин Генерального Директорату транспорту; Рене Жбош  - координатор відділу безпеки польотів Генерального Директорату транспорту, Філіп Бюргель-Верне - Група підтримки України в Єврокомісії (SGUA, DG NEAR, European Commission); Йоханес Баур – перший радник, керівник відділу Програм зовнішньої допомоги (енергетика, транспорт, навколишнє середовище)  Представництва ЄС в Україні; Теодора Андрєєва  – менеджер проектів (транспорт) в Представництві ЄС в Україні та Світлана  Дідківська – менеджер проектів (транспорт) в Представництві ЄС в Україні (EU Delegation to Ukraine), Україна.

Приймаючу сторону представляли голова Комітету Ярослав Дубневич, завідувач секретаріату Комітету Наталія Пушкаренко та голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху народний депутат Ігор Діденко.

Під час зустрічі Г.Холоей поцікавився про хід розгляду ВРУ чотирьох важливих законопроектів в транспортній галузі, а саме:

 -- Проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу» № 4683;

-- Проекту Закону України «Про залізничний транспорт» № 4593 на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи (Кабінету Міністрів України);

-- Проекту Закону України «Про внутрішній водний транспорт»  № 2475а,  який спрямований на врегулювання правовідносин в галузі судноплавства на ВВШ України; покращення стану річкового господарства; розвиток на конкурентних засадах ринку послуг;

-- Проекту Закону України № 4644 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів, спрямований на імплементацію директив № 2008/68/ЄС щодо перевезення небезпечних вантажів та № 96/75/ЄС про системи фрахтування та ціноутворення будуть враховані в окремих підзаконних актах, які мають сприяти модернізації транспортного сектору України відповідно до зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, а також оновлення національної транспортної стратегії відповідно до законодавства, стандартів і вимог ЄС та сприяння у її подальшій імплементації.

В світлі цього Голова комітету з питань транспорту повідомив представникам ЄС, що сьогодні, 17.11.2017 року було прийнято в першому читанні проект Закону України № 4644, який Комітет планує в лютому винести на голосування у другому читанні. Документ не має зауважень і підтримується представниками всіх політичних сил і фракцій.

Щодо інших трьох проектів законів Голова Комітету зазначив, що, над ними триває робота. Зокрема,  рішенням Комітету з питань транспорту проект Закону України «Про залізничний транспорт» рекомендовано повернути на доопрацювання через його очевидну недосконалість, декларативність, наявність численних зауважень як з боку експертів-законотворців, так і від представників бізнесу. Наразі проект не в повній мірі відповідає меті його прийняття.

 При цьому Я.Дубневич наголосив на повній підтримці і розумінні членів Комітету з питань транспорту щодо необхідності і нагальності імплементації норм європейського законодавства в контексті реформування залізничної галузі. Але саме тому, що поданий проект № 4593 не врахував більшості вимог директиви 2008/57/ЄС та Директиви 2007/59/ЄС, без яких реалізація Директиви 2004/49/ЄС про безпеку залізниць є неможливою, принцип забезпечення рівноправного доступу до інфраструктури звужується, що не узгоджується з вимогами Директиви 2001/14, не врегульовує питання забезпечення  перевезень у соціальному сегменті  у відповідності до Регламенту 1370/2007. Відтак при Комітеті  утворена і працює робоча група з підготовки нового проекту Закону України «Про залізничний транспорт», у складі якої є представники профільного міністерства, інших міністерств, активісти бізнес-спільноти, експерти, фахівці, законотворчі. Ця група має на меті напрацювати більш досконалий варіант, який врешті і буде внесено в березні до Парламенту.

 Ярослав Дубневич закликав представників Єврокомісії до співпраці й запропонував надати допомогу, направивши  до України кращих експертів та професіоналів, які брали участь у реформі того ж Дойче Банка (Німеччина) в рамках надання технічної допомоги ЄС та мають певний досвід.

         Відносно проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу» № 4683 голова Комітету зазначив: Комітет, погоджуючись в цілому з необхідністю удосконалення законодавства у сфері автомобільного транспорту, приведенням його у відповідність із законодавством ЄС, розглянув на засіданні 2.11.2016 року цей законопроект і рекомендував також повернути його на доопрацювання.

 За оцінкою Комітету, у проекті закону відсутній системний підхід до визначення нових правил регулювання сфери пасажирських автомобільних перевезень на автобусних маршрутах загального користування згідно Регламентів (ЄС) 1071/2009 та 1370/2007. Що унеможливлює їх однозначне тлумачення і розуміння. Також не повною мірою впроваджено Регламент  2009/40 про перевірки з придатності до експлуатації автомобілів та автопричепів, він  замінюється Регламентом 2014/45 щодо періодичних перевірок придатності до експлуатації колісних транспортних засобів та їхніх причепів (для міжнародних вантажних перевезень - 2015 рік; для міжнародних пасажирських перевезень - 2017 рік; для інших - 2019 рік).

 Проект, на думку експертів парламенту, має низку недоліків: відсутня чіткість у формулюванні змісту та системність – у структуруванні. В тому числі – через розпорошеність, спровоковану можливими корупційними ризиками.

 Така позиція вже сприйнята профільним міністерством і робота щодо доопрацювання цього законопроекту ведеться.

            Також Я. Дубневич зупинився не необхідності розвитку транспортного потенціалу України, так як пошук та впровадження альтернативних способів доставки вантажів з країн Європи до Азії є одним із пріоритетних напрямків у транспортній сфері.

 В цьому контексті він звернувся до делегації ЄС з проханням привернути увагу європейської спільноти щодо пропозицій України по реалізації проекту VIA Carpathia. Це наймасштабніший трансконтинентальний проект, в який увійшли всі європейські держави. Йдеться про потужну автомагістраль вздовж кордону України з відтинками в окремих країнах, що проляже через територію Литви, Польщі, Словаччини, Угорщини, Румунії, Болгарії, Греції.

В березні 2016 року в Варшаві відбулася Міжнародна конференція у транспортній галузі в Карпатському регіоні, на якій була учинена так звана Ланьцутська декларація ІІ. Підписанти домовились про тісну співпрацю на міжурядовому рівні в будівництві прикордонних ділянок доріг та необхідної дорожньої інфраструктури і залученні коштів міжнародних фінансових організацій. Тоді учасники Декларації наголосили: маршрут «Via Carpatia» повинен будуватися з відгалуженнями,   які проходитимуть територією України. Таким чином, Україна стає учасником розбудови транспортних коридорів.

Ось ті три напрямки за участю нашої країни, про які домовились у березні. Перший: від польського Жешува через Львів і Чернівці до румунських Сучави, Бакеу та міста Галац. Другий: від Любліну (Польща) до Холму, затим через Ковель на Луцьк, далі – на Київ та Тернопіль, після того – через Вінницю до Одеси. Третій маршрут: з Любліна через Замостя (Польща) - на Львів та Тернопіль, а затим – Румунія: через Сірет на Бухарест.

А на нещодавньому спільному засіданні парламентського Комітету з питань транспорту та Комісії інфраструктури польського Сейму було досягнуто домовленість доповнити угоду ще одним, четвертим,  маршрутом. Буде створено відтинок в сторону Львова, Тернополя, Хмельницького, Вінниці з подальшим виходом на Одесу. Що в результаті поєднає північні польські порти на Балтиці Гданьськ і Гдиню з українськими портами в Одесі, Миколаїві, Херсоні. 

На переконання  Я. Дубневича, такий проект можна розглядати як відродження Великого шовкового шляху для транзиту вантажів з Європи у напрямку Східної Азії і Китаю.

Це забезпечить  контейнерний спосіб доставки вантажів з країн Європи до Китаю, країн Азії через Чорне та Каспійське моря.

 

        «Наша довгострокова  мета: використати всі можливості нашого транзитного потенціалу, стати головним учасником проекту. Так Україна врешті-решт почне отримувати користь від свого унікального геополітичного розташування. Адже щороку ми втрачаємо величезні гроші тільки через те, що у нас немає нормальних доріг та транспортної інфраструктури. Участь України у проекті "VIA Carpathia"   суттєво, в декілька разів, посилить транзитний потік. І -- в свою чергу -- значно збільшить наповнення Держбюджету!» -- наголосив Я.Дубневич.

     Учасники зустрічі були проінформовані про те, що створено Міжнародний транскаспійський транспортний консорціум, ПАТ «Укрзалізниця» включено до складу Координаційного комітету з розвитку Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту; за участю залізниць України, Азербайджану, Грузії, Казахстану, Туреччини та морських операторів.

              

    Також на зустрічі було обговорено щодо повної підтримки Комітетом проекту закону «Про внутрішній водний транспорт»  № 2475а,  який спрямований на врегульовання правовідносин в галузі судноплавства на ВВШ України; покращення стану річкового господарства;, залучення капітальних інвестицій ,розвитку справедливої конкуренції річкового, автомобільного і залізничного транспорту. Голова Комітету висловив сподівання, що документ отримає максимальну підтримку в сесійній залі.

 
Окремою темою зустрічі стало обговорення сфери безпеки дорожнього руху. 


Голова Комітету Ярослав Дубневич та член Комітету, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Ігор Діденко  зосередили увагу, зокрема, на тому, що завдяки – передусім – зусиллям депутатів Комітету розпочато комплексну реформу системи організації безпеки дорожнього руху в Україні. Мета реформи – зменшення показників смертності та травмування людей на дорогах України.

Виступаючи акцентували увагу на пріоритетних напрямках дій для забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, зокрема:

-- прийнято закони № 1762,1763 про створення Державного дорожньогго фонду а разом і з ним і системи фінансування заходів для забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, це те чого не було в Україні 25 років;

 

-- зареєстровано і підготовлені до розгляду законопроекти 4275, 4276 щодо створення Національного агентства із організації та забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, яке зазначається в рекомендаціях Світового банку і Європейських експертів із проектів технічної допомоги Твіннінг;

 

-- Комітет розглянув і рекомендував ВРУ прийняти законопроект 4642 щодо запровадження європейської системи страхування.

 

В свою чергу Хенрік Хололей погодився: питання безпеки руху в Україні є одним з найгостріших: смертність на автошляхах в нашій країні, за його даними, вчетверо вища, ніж в середньому по Європі. Високий гість запевнив: Єврокомісія залишається стратегічним партнером України і висловив готовність підтримувати всі ініціативи українських парламентарів, спрямовані на євроінтеграційні процеси.

 

На завершення пан Хололей висловив глибоку пошану українським парламентарям взагалі й членам Комітету з питань транспорту зокрема за ту роботу, що ними проводиться. Як приклад він привів 17 січня 2017 року – перший сесійний день нового року, в який було прийнято п ять надзвичайно важливих для галузі законопроектів.