Повідомлення

Перейти до розділу
13 липня 14:32
Фінальне засідання Комітету перед канікулами пройшло конструктивно
докладніше
11 липня 19:00
Таксистів викликали на діалог докладніше
05 липня 21:17
ПРЕС-АНОНС докладніше
09 листопада 14:53
Комітет на черговому засіданні підтримав три важливі законопроекти докладніше
27 жовтня 20:55
Зеленого світла в дорозі, безпеки й миру! – привітання Голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослава Дубневича з Днем автомобіліста й дорожника

 

докладніше
05 жовтня 09:15
Час рішучих дій: на засіданні Комітету з питань транспорту депутати підняли цілу низку невідкладних питань докладніше
21 вересня 16:05
Засідання Комітету з питань транспорту 20 вересня: плідно й конструктивно
докладніше
14 липня 10:36
Голова Комітету – про підсумки шостої сесії парламенту докладніше
29 березня 17:07
Делегація Світового банку високо оцінила діяльність парламентського Комітету з питань транспорту докладніше
07 березня 15:36
Привітання Голови Комітету з питань транспорту Ярослава Дубневича з Міжнародним жіночим днем
докладніше
24 лютого 15:51
Інформація щодо засідання робочої групи докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
28 листопада 2016, 18:55

Інформація щодо спільного засідання Комітету з питань транспорту Верховної Ради України та Комісії інфраструктури Сейму республіки Польща

23-24 листопада в м. Красічин (Польща) та Львові (Україна) відбулось спільне засідання представників Комітету з питань транспорту Верховної Ради України та Комісії інфраструктури Сейму республіки Польща, присвячене питанням розбудови прикордонної та дорожньо-транспортної інфраструктури обох держав, розвитку спільних проектів (зокрема, такого амбітного, як "Євроколія Варшава-Львів") та участі України і Польщі у стратегічному континентальному міждержавному проекті "VIA Carpathia".

 

Захід було ініційовано парламентським Комітетом з питань транспорту. Підготовка тривала декілька місяців – з травня 2016 року. У підготовчій роботі прийняли активну участь не тільки народні депутати та Секретаріат Комітету, а й Львівська Обласна рада. Значний обсяг робіт провела зі свого боку й польська сторона: під час засіданні до уваги учасників заходу нею було запропоновано п ять розгорнутих презентаційних проекти.

 

«Подія, яка нас зібрала, може без перебільшення претендувати на статус історичної,--підкреслив у своєму виступі на відкритті засідання голова Комітету з питань транспорту Верховної Ради України Ярослав Дубневич.-- Оскільки саме тут ми маємо накреслити дорожню карту тісного  довгострокового співробітництва між Польщею та Україною».  

 

І таку дорожню карту було створено. 

Наразі вона має декілька головних етапів. Зокрема: збільшення кількості пунктів перетину кордону в межах Львівщини і Підкарпатського воєводства, як результат -- подолання проблеми  багатокілометрових заторів  на під`їздах до пунктів перетину. Розбудова шляхів автомобільного і залізничного сполучення. Реалізація проектів "Євроколія Варшава-Львів". Отже, програма на коротку перспективу має такі пункти: розширення пасажиропотоку, активізація туристичних напрямків, що поєднують чотири історичні міста: Краків, Перемишль, Львів та Київ,-- та збільшення руху вантажів через кордон в обох напрямках. 

Одне з стратегічних завдань -- приєднання України до транскордонної автомагістралі "VIA Carpathia". Довгострокова  мета: відновлення Великого Шовкового Шляху -- завдяки розбудові потужного транспортного коридору, що  поєднає північні польські порти на Балтиці Гданьськ і Гдиня з південними портами Одеси. 

 

«Україна – це держава з унікальним геополітичним розташуванням, що поєднує у собі схід та захід, південь та північ. Транзитні можливості необмежені. І цей ресурс повинен бути використаним максимально,-- наголосив Ярослав Дубневич.--  Відновлення Великого Шовкового шляху з Азії й Китаю до Європи через територію України може вже найближчими роками стати реальністю. Сьогодні зроблені перші кроки для цього».

 

Серед таких найперших кроків -- відновлення пішого переходу і побудова автомобільного пункту пропуску "Нижанковичі-Мальховіце". Необхідність у цьому очевидна вже декілька років. Втім, за увесь час співробітництва між Україною та Польщею чіткого спільного плану щодо пішого переходу і автомобільного пункту пропуску на вказаній ділянці не було -- з різних причин.

 

На спільному засіданні (в межах реалізації договору між урядами обох держав про надання кредиту на умовах пов`язаної допомоги і ратифікованого в Україні на законодавчому рівні) польська сторона підготувала презентацію проекту розбудови дорожньо-транспортної інфраструктури цього МАПП. В унісон підготувала свій план розвитку цієї території і Україна. 

 

Зокрема, львівські дорожники зобов`язались ще до Нового року відремонтувати три кілометри дороги і аварійний міст. Тоді можна буде відкрити піший перехід кордону. Для польської сторони це стане своєрідним сигналом, що українці взялись за реалізацію проекту.  Що стосується будівництва повноцінного МАПП, то 2017 року буде розроблена і затверджена проектно-кошторисна документація, а в 2018-2019 рр. цей об’єкт здадуть в експлуатацію на території Польщі. Графіки проведення робіт будуть узгоджені і синхронізовані.

 

Українська сторона візьметься капітально відремонтувати ділянку дороги Т-14-18 Нижанковичі-Самбір-Дрогобич-Стрий. Таким чином матимемо ще один сучасний європейський транспортний коридор. Для Львівщини це дасть можливість економічного відродження депресивних районів. 

 

Відновлення залізничних пасажирських перевезень між Львовом та Перемишлем – одне з найважливіших питань, що піднімалися на спільному виїзному засіданні. Це можна зробити шляхом продовження курсування потягу "Інтерсісті+" Київ-Львів до Перемишля, запропонував Ярослав Дубневич.  Після того, як графіки руху потягів буде узгоджено з обох боків кордону, цей маршрут продовжиться до Кракова, але вже аналогічним залізничним транспортом Польщі.

 

Цю пропозицію підтримали Держприкордонслужба України та "Укрзалізниця". За оптимістичними прогнозами, пілотний проект має запрацювати до українських Різдвяних свят. Наразі можна буде дістатись лише зі Львова до Перемишля. Ціна квитка – питання окреме, але учасники засідання пообіцяли дійти компромісу й зробити вартість проїзду доступною і для поляків, і для українців. Польські урядовці та парламентарі, в свою чергу, погодили цей проект і проведуть відповідні заходи для його реалізації.

 

Ще один з етапів дорожньої карти: розвиток залізничної інфраструктури на дільниці "Мостиська-Львів". Для цього потрібно продовжити суміщену колію 1435 мм до станцій Судова Вишня і Родатичі. Це, врешті, дасть змогу реалізувати масштабний проект "Євроколія Варшава Львів".

 

До речі, на нещодавньому засіданні україно-польської робочої групи з питань транспорту польська сторона висловила зацікавленість у поліпшенні умов залізничного сполучення та поінформувала, що до 2023 року ними планується продовжити модернізацію магістралі Е 30 на відтинку Краків-Жешув (Ряшів)-Медика та лінії №7 Варшава-Люблін. Окрім того, польська сторона вже працює над майбутнім збільшенням пропускної здатності залізничних пунктів перетину кордону з Україною. Зокрема: Медика-Мостиська, Дорогуськ-Ягодин і Верхрата-Рава Руська.

 

Такі ж розрахунки у найкоротші терміни повинні зробити і "Укрзалізниця" та Міністерство інфраструктури України, наголосив голова парламентського Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич. Аби справа не затягувалась, буде підключено  постійний депутатський контроль, пообіцяв він.

 

Євросоюз планує будівництво великої транскордонної магістралі "VIA Carpathia", що з`єднає Європу від півдня до півночі і проляже через сім країн. Україна повинна скористатись своїм геополітичним розташуванням і транзитним потенціалом. В ході зустрічі було опрацьовано питання про відгалуження і створення відтинку в сторону Львова, Тернопіля, Хмельницького, Вінниці з подальшим виходом на Одесу. Це дасть можливість з’єднати балтійські порти Гданськ і Гдиня з морськими портами України, пояснив Ярослав Дубневич.

 

За словами народного депутата, в питанні розбудови транспортного коридору українська сторона сподівається на підтримку Європарламенту.

 

На думку польської сторони, доля України як транспортної держави цікавить увесь світ. «Україна – дуже важливий партнер, що має свій голос в Європі та в світі,-- підкреслив Голова Комісії інфраструктури Сейму Республіки Польща Богдан Жоньца.—В свою чергу проект "VIA Carpathia" надзвичайно важливий для Європи. Цей новий коридор підніме рівень і Польщі, і України. Нам вдасться переконати Європейську комісію у необхідності створення нової транспортної системи та включення її до європейської системи!»-- висловив сподівання Богдан Жоньца.

 

Україні ніхто не побудує дорогу в Європу, якщо вона сама не буде проявляти власної  ініціативи. А Польща якраз і є тим стратегічним і надійним партнером, який зацікавлений у розширенні тісної співпраці і у русі кордонів ЄС на схід Європи, підбив підсумок засідання Ярослав Дубневич.