Повідомлення

Перейти до розділу
27 червня 09:15
Привітання голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослава Дубневича з Днем Конституції докладніше
23 червня 10:30
Голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав Дубневич привітав держслужбовців з їх професійним святом докладніше
22 травня 13:20
23 травня у Комітеті відбудеться засідання, присвячене розгляду низки законопроектів та діяльності ПАТ "УЗ" докладніше
20 квітня 17:45
В Комітеті з питань транспорту пройшов Круглий стіл з обговорення законопроекту про Внутрішній водний транспорт докладніше
19 квітня 17:00
Голова Комітету ВРУ з питань транспорту Ярослав Дубневич відкрив Третій Український інфраструктурний форум докладніше
04 квітня 19:00
Відбулося засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту докладніше
04 квітня 17:37
Комітет ВРУ з питань транспорту прийняв делегацію з Національних зборів Йорданії докладніше
16 березня 16:04
Засідання Комітету 21.03.2018 р. докладніше
19 лютого 19:14
Курс на Європу: у Комітеті обговорили з представниками ЄС перспективи імплементації європейського законодавства у транспортній галузі України докладніше
09 січня 10:30
Результативний 2017-й та перспективний 2018-й: підсумки та плани Комітету з питань транспорту докладніше
07 грудня 17:02
Європейський напрямок – якісні закони докладніше
Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS
19 лютого 2018, 19:14

Курс на Європу: у Комітеті обговорили з представниками ЄС перспективи імплементації європейського законодавства у транспортній галузі України

 

19 лютого Комітет з питань транспорту ВРУ приймав делегацію з числа представників Європейського Союзу та Європейської Комісії – на чолі з керівником Генерального Директорату транспорту Європейської Комісії Хенріком Хололеєм.

Серед гостей були присутні: Херве  Роуз, начальник відділу міжнародних відносин (Генеральний Директорат транспорту, Європейська Комісія); Теодора Андрєєва, менеджер проектів (транспорт) Представництва ЄС в Україні; Вероніка Ліскова, координатор з міжнародних питань (відділ міжнародних відносин Генерального Директорату транспорту Єврокомісії; Даніель Жак (Група підтримки України, Європейська Комісія); Йоханес Баур, перший радник, керівник відділу Програм зовнішньої допомоги Представництва ЄС в Україні; Світлана  Дідківська – менеджер проектів (транспорт) Представництва ЄС в Україні.

Від українського парламенту в дискусії взяли участь Голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич, заступник Голови Комітету з питань євроінтеграції Марія Іонова, члени Комітету з питань транспорту: Ігор Діденко, Віталій Корчик, Ігор Шкіря, а також – Секретаріат Комітету у повному складі на чолі з завідувачкою Секретаріату Наталією Пушкаренко.

Міністерство інфраструктури було представлене його очильником – міністром Володимиром Омеляном.

Візит євроделегації відбувся  в рамках дискусії навколо євроінтеграційних законопроектів, які мають адаптувати українське галузеве законодавство до норм ЄС згідно зобов’язань, взятих Україною за Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

 

Відкриваючи зустріч, голова Комітету Ярослав Дубневич нагадав, що з семи галузевих проектів законів, які спрямовані на імплементацію європейського законодавства та знаходяться на розгляді у Комітеті, два вже мають позитивний висновок з боку Комітету, вони підготовлені до розгляду в сесійній залі 27 лютого. Йдеться про проект закону про внутрішній водний транспорт (№ 2475а), а також альтернативний  йому 2475а-3. Та – проект закону про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо прийняття Авіаційних правил України (№ 6392).

Інші п ять законопроектів ще не отримали висновків Комітету. Причина: вони мають багато зауважень з боку цілого ряду міністерств та відомств, а також міжнародних інституцій. Зокрема – з боку Мінюсту, Мінфіну, ДРСУ, ДСБТ, а також – з боку науковців, громадських організацій.  Відтак – потребують доопрацювання в тій чи іншій мірі.

Це стосується законопроектів № 7316 (Про залізничний транспорт), №№ 7317, 7386, що спрямовані на імплементацію європейського законодавства в сфері автомобільного транспорту, а також № 7387 (Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів).

Редакція останнього під номером 4644 була внесена Урядом ще в березні 2016 р, потім проект було  доопрацьовано профільним Комітетом. Проте, у березні 2017 року він не набрав голосів і був відхилений ВРУ, нагадав нардеп.

«Прикро, що технічний, якісно підготовлений законопроект, який передбачав імплементацію Директиви 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради про внутрішні перевезення небезпечних вантажів, не знайшов тоді відповідної підтримки в сесійній залі. Можливо, на той час депутати не достатньо усвідомили його необхідність і ті ризики настання аварійних випадків та заподіяння шкоди довкіллю, на які всі ми наражаємось щодня й яких можна було б уникнути»,-- відмітив Ярослав Дубневич.

За його словами, Комітет буде всіляко сприяти прийняттю даного законопроекту – в тому числі проводячи роз’яснювальну роботу серед політичних сил, представлених в парламенті.

 

В той же час Ярослав Дубневич  критично оцінив ще один законопроект – № 7320 (Щодо аудиту безпеки автомобільних доріг), який розроблено з метою імплементації положень Директиви 2008/96/ЄС від 19.11.2008 «Про управління безпекою дорожньої інфраструктури»

«Слід зазначити, що він не в повній мірі імплементує положення Директиви, і не містить  норм, що спрямовані на запровадження процедур, пов’язаних з оцінкою впливу на безпеку дорожнього руху, з управлінням безпекою дорожньої мережі з метою підвищення безпеки дорожньої інфраструктури автомобільних доріг»,-- пояснив Дубневич. За його словами,  проект не можна рекомендувати до прийняття в такому вигляді: на його адресу отримано цілу низку суттєвих зауважень.

Перспективи законопроекту «Про залізничний транспорт» голова Комітету оцінив як значно оптимістичніші. Нині на нього чекають як галузь, так і міжнародна спільнота. За прогнозами Ярослава Дубневича, його можуть винести на голосування в першому читанні вже у кінці травня. А голосування в другому читанні та в цілому може відбутись на осінній сесії. Але для цього обом гілкам влади: законотворчий та законодавчий – слід консолідувати зусилля й оперативно доопрацювати проект з урахуванням всіх отриманих зауважень та пропозицій. «Нехтувати ними не можна»,-- вважає голова Комітету. Наразі всі очікують експертного висновку КМУ щодо законопроекту 23 лютого на Урядовому комітеті, після чого Транспортний комітет розгляне проект на своєму засіданні.

 

«Тільки конструктивна співпраця обох гілок влади й експертного середовища дозволить пришвидшити процес не лише прийняття законів, а й їх подальшої реалізації. Це – величезна робота по розробці актів законодавства на рівні КМУ та МІУ зокрема»,-- наголосов голова Комітету.

 

За його словами, парламент у  цьому контексті має послідовну політику і рекомендував Уряду і зокрема Міністерству інфраструктури при розробці проектів законів та інших нормативних актів, спрямованих на імплементацію Угоди про асоціацію України з ЄС, забезпечувати консолідовану позицію виконавчої влади.  Оскільки саме вона повинна аналізувати їх подальший вплив на ринок,

Проводити фінансово-економічні розрахунки, аби забезпечити збалансованість національних інтересів, готовності галузі до реформ та їх адекватне сприйняття учасниками ринку.

Своєю чергою, Хенрік Хололей погодився з такою точкою зору, продемонструвавши щиру небайдужість до актуальних питань української транспортної галузі. Відмітив: за той рік, що минув з останньої зустрічі у Комітеті (вона пройшла у січні минулого року), відбулося чимало зрушень.

 

«Вважаю, зараз мають спільно працювати й Уряд, й парламентські Комітети. Саме таке співробітництво стане запорукою надійного руху вперед на шляху модернізації української економіки!»-- підкреслив представник Єврокомісії.