17 червня 2020 року відбулось засідання Комітету з питань транспорту та інфраструктури. В засіданні взяли участь народні депутати України – члени Комітету, представники Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби України.
Учасники засідання розглянули 17 поправок, поданих до другого читання від 6 народних депутатів України до проекту Закону № 2424 “Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України “. Враховано 10 поправок (з них одна редакційно), відхилено 7. Верховна Рада України 19 травня 2020 року прийняла зазначений законопроект в першому читанні за основу.
Проектом Закону № 2424 не передбачається встановлення нового державного збору за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, а закріплюються на рівні закону особливості справляння вже існуючого збору, який було запроваджено ще в 1993 році. Відсутність закріплення на рівні закону порядку, розмірів та строків справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, призвела до постановлення судами низки рішень на користь окремих авіаперевізників, які утримували зазначені збори, але не сплачували їх до Спецфонду, про відмову в задоволенні позовних вимог. Як наслідок з 2014 року по цей час до Спецфонду не надійшло коштів у сумі близько 1 млрд. грн., що негативно впливає на функціонування державного підприємства, до основних завдань якого віднесено забезпечення безпеки польотів, авіаційної, екологічної, економічної та інформаційної безпеки.
Законопроект чітко визначає особливості справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, усуває прогалини, які призводять до неможливості судового захисту державних інтересів. Це відповідає міжнародній практиці таких провідних країн світу як Іспанія, Великобританія, Франція, Німеччина, Австрія, США, Китай, Австралія тощо.
Учасники засідання також розглянули низку законопроектів, зокрема №3006, №3049, №3113, №2787, №2475. Комітет ухвалив рішення підтримати законопроекти щодо заборони акустичного насильства та застосування РРО на автомобільному транспорті, інші направити авторам на доопрацювання.