12 березня 2022, 17:10

Комітет з питань транспорту та інфраструктури підтримує рішення лідерів світового ринку вантажних, в тому числі контейнерних, перевезень щодо запровадження санкцій в залізничній галузі стосовно Російської Федерації та Республіки Білорусь

Комітет з питань транспорту та інфраструктури підтримує рішення лідерів світового ринку вантажних, в тому числі контейнерних, перевезень щодо запровадження санкцій в залізничній галузі стосовно Російської Федерації та Республіки Білорусь

З 1 березня лідери світового ринку вантажних, в тому числі контейнерних, перевезень, такі як, німецька DHL, данська Maersk, а також інші світові лідери галузі, зупинили доставку вантажів та документів, в тому числі залізничним транспортом, на територію Росії та Білорусі на невизначний строк.

4 березня російські залізниці, білоруську залізницю та їх дочірні компанії було відсторонено від участі в найстаршій та найвпливовішій галузевій міжнародній організації - Міжнародному союзі залізниць (UIC) - «до відновлення мирної ситуації в Україні».

Альянс нових учасників пасажирських перевезень (ALLRAIL, Брюссель) також заявив про припинення будь-яких відносин з «российскими железными дорогами» (РЖД) та підтримку вимог Укрзалізниці виключити Росію та Білорусь та/або російські та білоруські залізниці з усіх існуючих міжнародних організацій залізничного транспорту.

Європейський Союз та США внесли до санкційних списків, серед іншого, і РЖД. Наразі запроваджені санкції мають фінансовий характер - РЖД забороняється «прямо чи опосередковано купувати, продавати, надавати інвестиційні послуги або допомагати у випуску цінних паперів та інструментів грошового ринку, випущених після 12 квітня 2022 року, або іншим чином мати справу з ними». В той самий час, повної заборони на залізничні перевезення через РФ та Білорусь поки не введено - незважаючи на це, введені санкції вже призводять до скасування замовлень залізничних вантажів через територію росії (зокрема, про скасування таких замовлень вже заявляли такі компанії, як Maersk та Flexport).

Усі залізниці, які є членами Співтовариства європейських залізниць та інфраструктури (CER), «зобов`язуються дотримуватись всіх санкцій, застосованих проти Росії та Білорусі Європейським Союзом та їхніми національними урядами».

9 березня французька компанія Alstom, яка є одним із світових лідерів на ринку локомотивів та залізничного обладнання, заявила про припинення постачання своєї продукції до російської федерації, а також оголосила про призупинення всіх своїх майбутніх бізнес-інвестиції у Росії.

Литовські залізні дороги повідомили, що припиняють транспортування продукції Металоінвеста, що належить російському мільярдера Алішера Усманова, що потрапив під санкції Євросоюзу.

Шведська компанія SKF, найбільший виробник підшипників у світі, в тому числі для залізниці, зупинила поставки на російський ринок.

У той самий час, на сьогодні Росія та російські залізниці залишаються членами інших міжнародних організацій в залізничному секторі – зокрема, Міжурядової організації з міжнародних залізничних перевезень (OTIF), Організації співробітництва залізниць (ОСЗ), Міжнародного Комітету залізничного транспорту (ЦІТ) тощо.

Продовжуємо працювати над тим, аби світ припинив будь-яку співпрацю з країною - агресором.