Внутрішньому водному транспорту бути! Парламентом ухвалено без перебільшення історичне рішення.
Сьогодні, 03 грудня 2020 року, 276 голосами «ЗА» народних депутатів України прийнято Закон України «Про внутрішній водний транспорт».
Прийняття Закону – це старт реформи річкових перевезень. Це розвиток вантажних і пасажирських перевезень по річці, гарантія належного утримання річкової інфраструктури, рівноправного доступу до неї всіх операторів, стимулювання створення відкритого і конкурентного ринку перевезень по воді.
Також це гармонізація нашого законодавства до законодавства Європейського Союзу.
Реалізація Закону, як очікується, дозволить в найближчі роки збільшити вантажоперевезення по річці до 30 мільйонів тонн на рік з прямим економічним річним ефектом для держави в 13-16 мільярдів гривень. Своєю чергою, це дозволить дати розвиток супутнім напрямам і бізнесам з прямим економічним ефектом 17-18 мільярдів гривень на рік.
Реформа річкових перевезень призведе до створення нових робочих місць – до десяти тисяч у галузі, збільшення наповнення бюджету, сприятиме розвитку міжнародної торгівлі, створить відповідні умови для приватних інвестицій у реконструкцію та будівництво річкових портів. А ще стимулюватиме розвиток суднобудування із залученням українських та іноземних інвестицій.
Розвиток річкової логістики також істотно поліпшить екологічну ситуацію, адже у всьому світі перевезення по воді – самий екологічний спосіб доставки вантажів і переорієнтувавши вантажі з автодоріг суттєво зменшяться шкідливі викиди. Крім того, буде суттєва економія на ремонтах доріг – 1 мільйон тонн вантажів, перевезеного по річці, економить 1 мільярд гривень на ремонтах доріг протягом чотирьох років.
Законом передбачається скасування цілого ряду зборів для перевізників. Більш того, для суден внутрішнього плавання передбачаються ряд знижок на портові збори в морських портах.
У Законі закладено механізм стабільного фінансування не тільки витрат на утримання річкової інфраструктури, але і витрати на капітальні інвестиції та модернізацію. Для цього передбачається створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів з такою ідеологією: ті платежі в бюджет, які відбуваються на річці, повинні йти на розвиток річки.
Також, розвиваючи річкову інфраструктуру і проводячи днопоглиблення, забезпечуватиметься підтримання потрібних параметрів суднового ходу і гарантування необхідних глибин відповідно до розробленого проекту, відбудеться очищення наших судноплавних річок.
Закон має набрати чинність з 01 січня 2022 року, а для окремих його положень передбачено перехідний період в 3 роки.
Подяка усім причетним до цієї знакової події для транспортної галузі – прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт».
Далі буде!