Вже найближчим часом Україна та Польща створять спільне логістичне підприємство, підґрунтям для чого став на днях підписаний очільниками українського та польського урядів відповідний меморандум.
Зокрема, Сторони домовились спільно працювати над збільшенням вантажоперевезень через західний кордон України, спільно вирішуючи технічні та організаційні проблеми - різницю у митних правилах, використання різних колій, пошук вільного рухомого складу.
Створення такого спільного підприємства - відповідь залізничників на виклики, які ставить перед обома країнами агресія Росії.
Як наголосив Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль: «Блокуючи українські порти, Росія намагається спровокувати глобальну продовольчу кризу. Ми маємо не допустити цього. Підписаний меморандум про посилення співробітництва в залізничній сфері між Україною та Польщею дозволить збільшити наші експортні потужності, зокрема й аграрної продукції. Зручні логістичні рішення для українського бізнесу дозволять швидко доставити необхідні товари в будь-яку точку світу. Це дуже важливо для стійкості нашої економіки».
Отже, нагальною є необхідність розширення залізничних шляхів для товарів, які неможливо доставляти через заблоковані росіянами порти та через блокування частини залізничної мережі України, яка сьогодні вже не має сполучення з Росією та Білоруссю.
Спільний менеджмент українських та польських залізниць дозволить створити прості та зручні логістичні рішення – від постачальника в Україні до споживача в будь-якій точці світу. Об’єднані досвід та ресурси дозволять забезпечити споживачам сервіс найвищої якості.
Сторони також підкреслили важливість модернізації прикордонної інфраструктури. Зокрема, розвиток транспортних хабів та пунктів пропуску на кордоні.
Нагадаємо, що 23 квітня Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль та Прем’єр-міністр Польщі Матеуш Моравецький у Кракові підписали Меморандум про посилення співробітництва в залізничній сфері.
Меморандум передбачає створення спільного логістичного підприємства двох країн. Це дозволить кардинально збільшити об’єм залізничних перевезень українського експорту до ЄС та на світові ринки через Європу.